WIKTORIA TOŁŁOCZKO-TUR

Miniaturka strony

Dotychczasowy dorobek artystyczny, m.in.:

Wystawy indywidualne: BWA, Białystok (1975); BWA, Rzeszów  (1981); Malarstwo i konserwacja, Muzeum Rzeźby A. Karnego w Białymstoku (1995); Impresje zimowe, Galeria Marszand w Białymstoku (1996); Podlaski Klub Biznesu w Białymstoku (1997); Ośrodek Kultury w Sokółce (997); Malarstwo i konserwacja, Galeria Chłodna 20 w Suwałkach (1998); Galeria Feniks w Białymstoku (2001); Karlstad, Szwecja (2003); Dom Pracy Twórczej w Sandomierzu (2006); Między naturą a emocją, Galeria im. Sleńdzińskich w Białymstoku (2006); Muzeum Południowego Podlasia w Białej Podlaskiej (2007); Biblioteka Akademii Medycznej w Białymstoku (2007); Nieprzemijające– Galeria ES w Międzyrzeczu Podlaskim (2008); Emocje a natura – Biebrzański park Narodowy – Twierdza Osowiec (2008). Czułość, Galeria im. Sleńdzińskich w Białymstoku (2008), Galeria Sztuki Współczesnej Muzeum Północno-Mazowieckiego w Łomży (2016)

Ważniejsze wystawy zbiorowe (razem ok. 165)Wystawa Młodych w Rzeszowie (1968); udział w wystawach poplenerowych w Białowieży (1978 – 1994); Ustronie (1990); wystawa ZPAP, Muzeum Okręgowe w Białymstoku (1990), wystawa ZPAP, Galeria Arsenał w Białymstoku (1994); wystawa Małych Form, Centrum Sztuki w Bytomiu (1994); coroczne wystawy tematyczne w Galerii Marszand (1995 – 2004); Biały Salon Sztuk Pięknych, Białystok, Łomża, Suwałki (1998, 2001, 2004), udział w wystawach poplenerowych w Janowie Podlaskim (1998 – 2001); One, Galeria im. Sleńdzińskich w Białymstoku (2009), One, Galeria Chłodna 20 w Suwałkach (2010), Muzeum Archidiecezjalne w Sandomierzu (2011); Sokółka, Urząd Starostwa Powiatowego; Łukowiska (poplenerowa), Sandomierz, Muzeum Historii Ruchu Ludowego w Warszawie (2016)

Ważniejsze realizacje konserwatorskie: obraz św. Jana Ewangelisty, cerkiew w Ploskach (1982); osiem ikon, cerkiew w Mielniku (1983), udział w konserwacji Panoramy Racławickiej (1984), obraz św. Trójcy, kościół w Juchnowcu (1985); obraz św. Józefa, kościół w Juchnowcu (1986); obraz św. Konrada, cerkiew w Ploskach (1986), obraz św. Antoniego, kościół w Miłkowicach Maćkach (1986), obraz św. Franciszka, kościół w Drohiczynie (1987); udział w konserwacji polichromii sufitowych w Muzeum Rzeźby A. Karnego w Białymstoku (1987 – 1992); osiem ikon z kolekcji barona von Stachowa, Frankfurt nad Menem (1990), dziesięć obrazów, cerkiew w Siemiatyczach (1992 – 1993), obraz Chrystusa na krzyżu, kościół w Gródku (1994), obraz św. Mikołaja, kościół w Miłkowicach Maćkach (1994 – 1995); obraz Matki Boskiej i św. Jerzego, kościół w Dolistowie (1995); obraz Ostatniej Wieczerzy, kościół Zmartwychwstania w Białymstoku (1997), obraz Jezusa Miłosiernego L. Sleńdzińskiego, katedra białostocka (1999), obrazy Matki Boskiej i św. Jan Nepomucen, kościół w Jasionówce (1999); figura Matki Boskiej Różańcowej, kościół św. Rocha w Białymstoku (2001), obraz Sądu Ostatecznego, Seminarium Duchowne w Białymstoku (2005); ikony czterech Ewangelistów, kościół w Topolanach (2006); obraz Matki Boskiej Nieustającej Pomocy, kościół w Kundzinie (2008); obraz Matki Boskiej Sokólskiej, kościół w Sokółce (2010), obrazy Matki Boskiej Śnieżnej i Ukrzyżowanie, kościół w Klimówce (2010); obraz św. Antoniego, kościół w Sokółce (2011); cztery obrazy, kościół w Surażu (2012 – 2014)

Program stypendium

Program stypendium obejmuje przygotowanie wystawy retrospektywnej na 75-lecie artystki.

Zakres prac obejmuje: przygotowania koncepcyjne do nowego cyklu prac „Pejzaż rodzimy – patriotyzm miejsca”, przegląd literatury tematu; proces twórczy nowego cyklu, techniki: olej, płótno; akwarela, papier; wyjazdy w plener, poszukiwanie miejsc i inspiracji, udział w plenerach malarskich; przegląd dotychczasowej twórczości artystycznej, ewentualne prace konserwatorskie; wybór dzieł na wystawę, przygotowanie koncepcji ekspozycji i aranżacji plastycznej; oprawa dzieł na ekspozycję; realizacja wystawy; wernisaż wystawy.

Realizacja stypendium

Do góry