MAGDALENA TOCZYDŁOWSKA – TALARCZYK

Ilustracja do artykułu MAGDALENA TOCZYDŁOWSKA – TALARCZYK.jpg

Dotychczasowy dorobek artystyczny, m.in.:

  • stypendysta Prezydenta Miasta Białegostoku (Młodzi Twórcy 2013);
  • laureat nagród, m.in.: Nagrody J. Schaubersa za najlepszą pracę magisterską (2008);
  • wystawy zbiorowe: "Przebudzenie na Węglowej" (Białystok 2010), "OTWartA Wystawa" (ŁSSE i Muzeum Książki Artystycznej, Łódź 2010), wystawa towarzysząca Festiwalowi "Out of Control" (2010), "Graficzny Białystok" (2011, 2012), wystawa po-konkursowa "Książka dobrze zaprojektowana" (Katowice 2012), wystawa najlepszych dyplomów (Galeria Wozownia, Toruń 2012), Białowieskie Spotkania Graficzne Białowieża 2012 (Białowieża 2012), "Parapetówka fundacji artLAB" (wystawa zbiorowa w pracowni fundacji artLAB, 2014);
  • wystawy indywidualne: "Co licho za piecem szepce…" (Centrum im. L. Zamenhofa, 2013), "Nie taki diabeł straszny jak go malują" (Białostockie Muzeum Wsi, 2014);
  • organizator i koordynator Festiwalu "Otwarte Pracownie" w Białymstoku (2015);
  • opracowanie graficzne książek: "Alicja po drugiej Stronie Lustra" Lewisa Carrolla (2011), "Spacer z Kawelinem - przewodnik dla dzieci po Białymstoku" (2014), "Wierszyki znad Białki" (2014).

Program stypendium

Program stypendium obejmuje wykonanie (zilustrowanie oraz napisanie tekstów) książki-kreatywnego zeszytu, przeprowadzenie warsztatów z dziećmi oraz realizację wystawy. Tematyka realizacji dotyczy przyrody Podlasia, a najciekawszym sposobem na ujęce takiej tematyki w książce jest stworzenie kreatywnego zeszytu, który łączy w sobie treść z zadaniami (rysunki, zagadki, labirynty), które dziecko rozwiązuje. W treści książki znajdą się informacje o konkretnych miejscach (np. Puszcza Białowieska, Knyszyńska) i osobach (np. Simona Kossak). Treści edukacyjne będą przekazywane w sposób krótki, lekki, przystępny, w formie zabawy oraz przy pomocy niebanalnej szaty graficznej. W sprawdzeniu treści pod względem merytorycznym pomogą stypendystce przyrodnicy zajmujący się działalnością edukacyjną (min. sokolonicy z Białostockiego Muzem Wsi; dr Ewa Pirożnikow UMB; Paweł Mirski, Komitet Ochrony Orłów). Warsztaty z dziećmi zostaną przeprowadzone w paru grupach (min. 4) w Białymsotku i Choroszczy. Dzieci w trakcie warsztatów będą wykonywały prace związane z treścią przewodnika, ale przeskalowane do dużego formatu (100×70) i połączone, stworzą instalację. Efekty pracy z warsztatów i ilustracje do książki zostaną pokazane na wystawie. Pierwszy etap pracy to zebranie i opisanie treści zamieszczonej w książce (żródła – fachowa literatura przyrodnicza i wiedza białostockich przyrodników). Drugi etap to wykonanie ilustracji do książki, zaprojektowanie zadań i kreatywnych ćwiczeń. Kolejnym etapem będzie przeprowadzenie warsztatów z dziećmi oraz wykonanie z ich prac instalacji. Ostatnią częścią zadania będzie zorganizowanie wystawy (prace dzieci i autorskie ilustracje stypendystki).

Realizacja stypendium

Do góry