MAGDALENA DĄBROWSKA

Ilustracja do artykułu MAGDALENA DĄBROWSKA.jpg

Dotychczasowy dorobek artystyczny, m.in.:

  • zrealizowane projekty teatralne: premiera spektaklu "La serva padrona" G. B. Pergolesi (reż. Le Piecka, Opera Marionetek w Łazienkach Królewskich, 2016), premiera spektaklu "Tarantula" na podstawie dramatów S. I. Witkiewicza (reż. M. Bartnikowski, Teatr Szkolny im. Jana Wilkowskiego 2015), premiera projektu "ANY-BODY" (opieka pedagogiczna W. Czołpiński i A. Makowska, Teatr Szkolny im. Jana Wilkowskiego 2015), premiera spektaklu "Uprowadzenie z Seraju" - W. A. Mozart (reż. L. Piecka, Opera Marionetek w Warszawskiej Operze Kameralnej, 2014), premiera spektaklu tanecznego "Burza Zmysłów" (reż. M. Tyszkiewicz, Teatr Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku 2009);
  • nagrody i wyróżnienia: III Nagroda dla projektu "ANY-BODY" podczas V Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Karuzela (Teatr Pinokio w Łodzi 2015), stypendium Marszałka Województwa Podlaskiego dla uczniów wybitnie uzdolnionych artystycznie na rok 2009;
  • udział w festiwalach, m.in.: Małe Warszawskie Spotkania Teatralne (2016), Festiwal Mały Kontrapunkt (2016), Festiwal  Expeditionem/Westfluegel w Lipsku (2016), XXII Międzynarodowy Festiwal Teatrów Lalek "SPOTKANIA" (2015), XII Międzynarodowy Festiwal Teatrów Lalek "Katowice – dzieciom" (2015), Międzynarodowy Festiwal Sztuki Animacji AnimArt (2015), Międzynarodowy Festiwal Teatrów Lalek dla Dorosłych „Metamorfozy Lalek ” (2015).

 

Program stypendium

Program stypendium obejmuje przygotowanie spektaklu dla "Najnajów", czyli najnajmłodszej widowni teatralnej tj. od 0 do 4 lat. Spektakl "Kulkoland" oparty będzie na własnych pomysłach inscenizacyjnych i dialogach bez użycia istniejącego już tekstu. Projekt współtworzyć będą trzy osoby (studenci IV roku oraz absolwent ATB). Oprócz pracy nad rolą stypendystka podejmie się koordynacji projektu. W celu realizacji projektu niezbędne będą kolorowe kulki (ok. 800 – żółte, zielone, czerwone, niebieskie i białe) w różnych rozmiarach. Są one nieodzownym elementem do początkowej pracy nad projektem, gdyż właśnie z nich kreowany będzie świat. Z tej materii powstanie cała scenografia, kostiumy, rekwizyty i lalka. Mimo braku tekstu literackiego, pozwoli to osiągnąć stypendystce wspólny mianownik dla całego spektaklu. Kolejnym etapem prób będzie kreowanie etiud, które będą miały za zadanie rozwijać wyobraźnię dziecka, ale również edukować poprzez teatr. Każdy kolor piłeczki będzie przenosić dziecko w inny świat. Niebieski świat – złożony z samych niebieskich kulek – skojarzenie z wodą; motyw edukacyjny – zachęcenie dziecka do kąpieli i pokazanie jak w łatwy sposób poprzez użycie wyobraźni może to sprawiać przyjemność. Ważnym elementem inscenizacji będzie muzyka. Kompozycje nawiązywałyby do skojarzeń dźwiękowych "w co mogłaby zamienić się piłka?, w jaki świat się przenosimy?". Stypendystka jako absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia planuje wpleść fragmenty muzyki na żywo, np. wystukiwanie rytmów do nagranych podkładów, zabawa onomatopeicznymi dźwiękami. Ostatnim działaniem w ramach projektu będzie promocja spektaklu. Zdjęcia z prób, plakaty, ulotki oraz nawiązanie kontaktów z prasą oraz mediami.

Realizacja stypendium

Do góry