DOMINIKA GRZYBEK

Ilustracja do artykułu DOMINIKA GRZYBEK.jpg

Dotychczasowy dorobek artystyczny, m.in.:

  • twórca marki Domi Grzybek,
  • nauka w prestiżowej szkole CENTRAL SAINT MARTINES w Londynie (2012),
  • stypendystka: rektora ASP w Łodzi, Prezydenta Miasta Łodzi,
  • debiut kolekcją „I WANT TO MAKE YOU PRINCESS” (2009), która otrzymała wyróżnienie podczas międzynarodowego konkursu dla młodych projektantów OFF FASHION,
  • laureatka: międzynarodowego konkursu OFF FASHION (2009,2010,2011), konkursu ZŁOTA NITKA (2011, 2012), I miejsce na festiwalu ART&FASHION FESTIVAL by Grażyna Kulczyk (2011), nagrody Grand Prix na konkursie CENTRAL EUROPEAN FASHION DAYS GOMBOLD UJRA! (Budapeszt 2014), I  miejsce oraz wyróżnienie w formie stypendium w Duńskiej Szkole Dizajnu TEKO DESIGNE, wyróżnienie magazynu RYNEK MODY w konkursie OFF FASHION (2013), nagroda magazynu K MAG za najlepszą kolekcję OFF podczas FASHION PHILOSOPHY FASHION WEEK POLAND (2013),
  • prezentacje kolekcji podczas: WARSAW FASHION WEEK (2010, 2011), festiwalu mody i dizajnu (Muzeum Sztuki, Bratysława 2011), OPEN’ER FESTIVAL (2011), autor-skiego pokazu zorganizowanego przez NOWĄ SIŁĘ KURATORSKĄ (Poznań 2011), festiwalu NEO FASHION JAMBORE (2011), prezentacja kolekcji w ambasadzie Polskiej w Niemczech (2013), FASHION CULTURE w Londynie (2014), FASHION CLASH MASTRICHT (Holandia 2013,2014),
  • prezentacje projektów w prasie polskiej i zagranicznej, m.in.: VIVA! (UKRAINA), VANITY FAIR TEEN (UK), IN STYLE (WĘGRY), TRENDLAND (USA), SCHON! (NIEMCY),  ELLE, GLAMOUR, IN STYLE, HERO, KMAG, VIVA MODA!, ART&BUSINESS,
  • od 2010 r. współpraca z łódzką szkołą filmową, tworząc kostiumy i koncepty sceno-graficzne do filmów krótkometrażowych.

Program stypendium

Program obejmuje realizację autorskiego projektu składającego się z dwóch części: kolekcji minimum 10 sylwetek damskich oraz krótkiej formy filmowej promującej kolekcję. Projekt jest inspirowany przesłankami ludowymi z terenów wschodniej Polski. Szczególną uwagę stypendystki przykuły szeptuchy – kobiety znachorki. Stypendystce zależy na przełamaniu konwencji modernistycznym elementem opierającym się na jęz. esperanto i wykorzystaniu go w postaci haftów i nadruków. Ważną rolę w projekcie odegra rzemiosło, rękodzieło, ręcznie wykonywane hafty techniką tradycyjną oraz koronki. Zamierająca tradycja robienia ręcznie tkanin, koronek haftów zostanie skontrastowana z nowoczesnością formy. Projekt będzie prezentowany na ważnych wydarzeniach modowych.

Zakres projektu:

  • odnalezienie osób i miejsc, w oparciu o które będzie rozbudowywany projekt (kobiety, które zajmują się ręcznym haftem i koronkarstwem; współpraca z tymi osobami; zapoznanie z technikami rękodzielniczymi; poznanie historii i jęz. esperanto),
  • kompletowanie materiałów do wykonania projektu (m.in. tkaniny, wełna, dzianiny),
  • zaprojektowanie modeli ubrań i stworzenie pełnej koncepcji filmu i sesji zdjęciowej,
  • zamówienie stworzonej specjalnie na cel projektu tkaniny z autorskim nadrukiem,
  • zaprojektowanie i wykonanie ręcznie tworzonych koronek ,
  • wykonanie autorskich nadruków na tkaninie,
  • stworzenie konstrukcji u specjalisty zajmującego się tworzeniem konstrukcji odzieżowych
  • odszycie kolekcji ubrań (samodzielna praca, aby uzyskać efekt rękodzieła, jednak przy skomplikowanych technologicznie modelach wymagana będzie pomoc zakładów krawieckich), realizacja dodatków (buty, torebki, plecaki),
  • realizacja krótkiego filmu oraz sesji zdjęciowej,
  • realizacja katalogu (elektronicznego),
  • prezentacja projektu podczas festiwali: PREMIER VISION PARIS, CENTRAL EUROPEAN FASHION DAYS BUDAPEST, Tydzień Mody w Pradze,
  • zakończenie projektu prezentacja gotowego materiału filmowego oraz zdjęciowego.

 

Rezultaty – mierzalne:

  • kolekcja damska – 10 pełnych sylwetek, (pełny asortyment: płaszcze, sukienki, spódnice, swetry, peleryny, koszule, buty, plecaki),
  • dokumentacja projektu (fotograficzna sesja mody),
  • prezentacja kolekcji podczas modowego eventu (Polska/Czechy/Węgry/Francja),
  • papierowy katalog promujący projekt,
  • fragmenty prozy stworzonej specjalnie na potrzeby projektu.

 

Rezultaty – niemierzalne:

  • promocja tradycji dziewiarskiej i hafciarskiej z terenów wschodniej Polski,
  • prezentacja rodzimej estetyki, łączenia tradycji wschodniej z pogaństwem terenów podlaskich,
  • promocja kultury wschodniej  na arenie krajowej i zagranicznej(Czechy, Francja, Węgry),
  • promocja projektu w polskiej prasie (ELLE, Glamour, HARPERS BAZAR, IN STYLE, WYSOKIE OBCASY), portalach internetowych, społecznościowych.

 

O projekcie:

Stworzona kolekcja jest opowieścią stypendystki o jej „Hejmon” – czyli domu, bajkowym świecie, gdzie nowoczesność przeplata się z ciągle żywymi wierzeniami, legendami, szeptuchami. Stypendystka właściwym sobie językiem opowiada o swoim domu. Dzięki użytemu językowi projekt został uznany, zrozumiały i zaproszony do prezentacji m.in. podczas Mercedes-Benz Central European Fashion Days Budapest czy „FASHION LIVE!” w Bratysławie. Stypendystka została zaproszona do prezentacji kolekcji podczas najważniejszego europejskiego festiwalu mody offowej – Fashionclash Maastricht (Holandia).

Realizacja stypendium

Do góry