JĘDRZEJ DONDZIŁO

Ilustracja do artykułu JĘDRZEJ DONDZIŁO.jpg

Dotychczasowy dorobek artystyczny, m.in.:

  • od 2000 r. – didżej i promotor muzyki elektronicznej, kultywujący co raz rzadszą i elitarną szkołę grania wyłącznie z płyt winylowych;
  • wielokrotne występy na scenach takich miast jak: Warszawa, Lwów, Bratysława, Koszyce, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Płock, Szczecin, Olsztyn, Toruń, Łódź itd.; występy na najważniejszych polskich imprezach muzyki elektronicznej, m.in. Audioriver w Płocku;
  • rezydent i organizator imprez w klubie Metro - jednym z najbardziej poważanych miejsc tego typu w Polsce;
  • współtwórca Audiosfera.net – jednego z pierwszych kolektywów didżejskich na północnym-wschodzie Polski i ciała organizującego wydarzenia z elektroniką w tle;
  • organizator eventów pod marką Technosoul w takich miastach jak Warszawa, Sopot, Olsztyn, Lublin, Słupsk z udziałem wielkich gwiazd gatunku, np. Surgeon, James Ruskin, Regis i wiele innych;
  • wykładowca i organizator warsztatów DJskich Open Decks (2009, 2010, 2011);
  • inicjator wprowadzenia do Białegostoku koperty kulturalnej POKA POKA;
  • laureat: nagrody czytelników Kuriera Porannego "Złote Klucze 2010", "Świadectwa Otwartego Umysłu" ("Przystanek Młodzi 2010" Gazety Wyborczej), Lauru Konsumenta Podlaska Marka Roku (2013), II i III miejsca w plebiscycie na najlepsze polskie festiwale wg portalu www.muno.pl (2012, 2013), półfinalista konkursu DJskiego"Heineken Thirst", zwycięzca konkursu Djskiego "Street Art Festival", Nagrody Artystycznej Prezydenta Miasta Białegostoku w kategorii organizatorskiej za rok 2011;
  • organizator i pomysłodawca Białystok Up To Date Festival (obecnie Original Source Up To Date Festival) oraz Ambient Park (2010, 2011, 2012, 2013);

Program stypendium

Program stypendium obejmuje stworzenie tzw. "Mixtape", czyli zarejestrowanego występu DJskiego i wydanie go w formie CD i elektronicznej (stream, youtube). Mixtape (mikstejp) to taśma nagrana przez didżeja, najczęściej za pomocą gramofonów i miksera. Wraz z rozwojem muzyki i narzędzi (głównie komputerowych, które same miksują muzykę zwalniając DJa z konieczności nauki miksowania), spłycona została kultura mikstejpu, w związku z czym mamy do czynienia z zalewem różnego rodzaju podcastów o niskiej wartości artystycznej. Wnioskodawcy – obserwatorowi tego zjawiska – zależy na odwróceniu tendencji i zwróceniu uwagi na to co najpiękniejsze w tej kulturze i skupieniu się na prawdziwym znaczeniu formy miksów jako koncepcyjnego zbioru utworów muzycznych o wspólnym mianowniku, pewnego rodzaju manifestu skrojonego wg wiedzy, doświadczenia, gustu i przesłania danego artysty. Dystrybucja płyty odbywać się będzie na skalę światową (fizycznie oraz w formie pliku w Internecie) z racji współpracy z wytwórnią płytową o globalnym zasięgu i odpowiednich możliwościach. Dzięki temu miks trafi do odpowiednich, świadomych odbiorców, którzy rzetelnie będą potrafili ocenić jego jakość. Stąd przed nagraniem, wnioskodawcę czeka sporo poszukiwań muzycznych i pracy nad koncepcją miksu, by upewnić się o jego wyjątkowości i wysokiej jakości.

Rezultaty:

  • 500 sztuk płyt CD z zarejestrowanym autorskim dziełem muzycznym, miksem utworów o długości około godziny,
  • odpowiednia oprawa wizualna w formie nadruków na powierzchni płyty, wydrukowanych okładek i odpowiednio oznaczonego pudełka na płytę,
  • płyta dystrybuowana w min. 10 najważniejszych sklepach z muzyką elektroniczną na świecie, jako darmowy dodatek do wydawnictwa winylowego,
  • miks trafi do dystrybucji elektronicznej, będąc zamieszczonym na łamach minimum 10 branżowych portali muzycznych,
  • zwrócenie uwagi na kulturotwórcze zadanie miksów muzycznych i skupienie się na bardziej klasycznej i wartościowej formie niż przeciętny, internetowy podcast;
  • budowanie marki Białegostoku jako miejsca żywego w aktywności artystyczne związane z muzyką elektroniczną, podkreślenie jego roli w działalności na skalę nie tylko Polski, ale i Europy.

Realizacja stypendium

Do góry